DOLAR 32,3388 0.07%
EURO 34,4761 -0.61%
ALTIN 2.485,020,99
BITCOIN %
İstanbul
21°

AÇIK

02:00

İMSAK'A KALAN SÜRE

adana haber - agrı haber - haber ajansı - akdag haber - akit tv haber - almanya haber - ana haber bülteni - news haber - ankara haber - arabistan haber - asayiş haber - spor haber - ataköy haber - avrupa gazetesi - avustralya haber - aybastı haber - azerbaycan haber - bağdat haber - bartın haber - başakşehir haber - basın bülten - batum haber - bayburt haber - beykent haber - bilişim haber - boomerang haber - çankırı haber - cnbc haber - cnn haber - dobra haber - doğuş gazetesi - dolunay haber - doruk haber - dünya haber merkezi - ermenistan haber - flash haber - fox haber - fox tv haber - fransa haber - gazete gündem - gaziantep haber - gaziantep haber - giresun haber - global bülten - gümüşhane haber - gümüşhane manşet/a> - gürcistan haber - haber28 haber - 365 haber - 365tv haber - haber60 haber - haber ajansı - haber aktif - best haber - birgün haber - objektif haber - haber özetleri - sizin haber - hakkari haber - hep haber - ığdır haber - ılgın haber - ingiltere haber - internet haber - iskenderun haber - istihbarat haber - kadının sesi haber - kanada haber - kanal24 haber - kanal7 haber - kanal a haber - kanal t haber - kapsam haber - karadeniz haber - karamürsel haber - kazakistan haber - kent haber - kıbrıs haber - kıbrıs tv haber - küçükçekmece haber - maçka haber - madtv haber - magazinpress haber - makedonia haber - malatya haber - megachannel haber - merkez ana haber - muş haber - olay tv haber - öncü haber - özbekistan haber - özgür haber - özlem haber - parti haber - pause haber - polis haber - samsun gazete haber - sandıklı haber - seçim haber - sendika haber - show haber - show tv haber - sivil haber - star tv haber - suriye haber - tatil haber - teşkilat haber - tokat gazete haber - trt1 haber - türkistan haber - tv5 haber - tvnet haber - ultra haber - ulusal bülten haber - ulusal kanal haber - vatan haber - uluslararası haber - yerel bülten haber - yeryüzü haber - zaman haber - adalet haber - adana gündem haber - alem haber - aliağa haber - amasya haber - anadolu manşet haber - ankara güncel haber - antalya haber - antep gazetesi haber - askeri haber - aydın haber - bağcılar haber - basın haber - beylikdüzü haber - beypazarı haber - beyşehir haber - bodrum haber - bomba haber - bozkır haber - cep haber - çeşme haber - denizli gündem haber - doğubeyazıt haber -elbistan haber - erzurum gündem haber - evrensel haber - evrim haber - gaziantep bülten haber - girişim haber - gölbaşı haber - 365 haber - 44 haber - 73 haber - 77 haber - aksiyon haber - arşiv haber - bir haber - channel haber - karadeniz haber - özet haber - port haber - sosyal haber - haber yazıyo - haber yelkeni - hemen haber - istanbul haber - istanbul son haber - kandıra haber - kars manşet haber - kayseri manşet haber - magazin tv haber - merzifon haber - nesil haber - news haber - onay haber - ordu manşet haber - şafak haber - samsun manşet haber - sarıyer haber - sarıyer son haber - sky haber - tarım haber - taşova haber - trabzon manşet haber - video haber - yükseliş haber - zafer haber - küre haber - haber - haber - anadolu haber - antakya haber - çarşamba haber - aksiyon haber - haber turu - ulusal haber - internet gazetesi haber - millet gazetesi haber" - moda haber -organik haber -smart haber -terme haber - zara haber
“Ceviz, badem gibi kuruyemişler hafızayı güçlendiriyor”
12 okunma

“Ceviz, badem gibi kuruyemişler hafızayı güçlendiriyor”

ABONE OL
1 Şubat 2024 00:21
“Ceviz, badem gibi kuruyemişler hafızayı güçlendiriyor”
0

BEĞENDİM

ABONE OL

Hafızayı güçlendiren besinlerden bahseden Nöroloji Uzmanı Prof. Dr. Hakan Levent Gül, “Omega-3 yağ asitleri içeren balıklar, özellikle somon ve sardalya gibi deniz ürünleri beyin sağlığını destekler. Ayrıca, ceviz, badem gibi kuruyemişler, antioksidanlar bakımından zengindir ve hafıza fonksiyonunu artırabilir” dedi.

VM Medical Park Maltepe Hastanesi Nöroloji Uzmanı Prof. Dr. Hakan Levent Gül, hafızayı kuvvetlendiren besinler konusunda açıklamalarda bulundu.

Hafızayı güçlendiren birçok besin bulunduğunu ifade eden Prof. Dr. Gül, “Omega-3 yağ asitleri içeren balıklar, özellikle somon ve sardalya gibi deniz ürünleri beyin sağlığını destekler. Ayrıca, ceviz, badem gibi kuruyemişler antioksidanlar bakımından zengindir ve hafıza fonksiyonunu artırabilir. Yeşil yapraklı sebzeler, özellikle ıspanak ve brokoli, folik asit içerir ve hafıza üzerinde olumlu etkiler yapabilir” diye konuştu.

SÜT ÜRÜNLERİ İÇEREN DENGELİ BİR DİYET TERCİH EDİLEBİLİR

Hangi tarzda beslenirsek beyne ve kuvvetli hafızaya daha çok katkı sağlayabileceğimize değinen Prof. Dr. Gül, “Beyin için sağlıklı beslenmek önemlidir. Bütün tahıllar, meyveler ve sebzeler, protein kaynakları (özellikle balık, tavuk, yumurta, baklagiller), sağlıklı yağlar (zeytinyağı, avokado) ve süt ürünleri içeren dengeli bir diyet, beyin fonksiyonlarını destekleyebilir. Antioksidan içeriği yüksek besinler (örneğin yaban mersini, böğürtlen gibi meyveler) de beyin sağlığını olumlu yönde etkiler” şeklinde konuştu.

AŞIRI YAĞLI VE TUZLU BESİNLER BEYİN SAĞLIĞINI RİSKE ATIYOR

Aşırı yağlı ve tuzlu beslenmenin beyne olumsuz etkilerinin olabileceğini dile getiren Prof. Dr. Gül, “Aşırı yağlı ve tuzlu besinlerin (patates kızartması, cips, işlenmiş şarküteri et ürünleri gibi) aşırı tüketimi, kardiyovasküler sağlığı olumsuz etkileyebilir ve dolayısıyla beyin sağlığına zarar verebilir. Yüksek tuz alımı kan basıncını artırabilir, bu da beyin damarları üzerinde basınca ve olumsuz etkilere sebep olur. Aşırı yağlı besinler ise damar tıkanıklığına yol açarak kan akışını engelleyebilir, bu durum beyne yeterli oksijen ve besin ulaşımını kısıtlayabilir” dedi.

ZİHİNSEL EGZERSİZLER HAFIZAYA İYİ GELİYOR

Hafızayı kuvvetlendirmek için yapılabilecekler hakkında önerilerde de bulunan Prof. Dr. Gül, “Hafızayı güçlendirmek için düzenli şekilde zihinsel egzersizler yapmak önemlidir. Kitap okuma, bulmaca çözme, öğrenmeye dayalı oyunlar oynamak gibi aktiviteler beyin fonksiyonlarını destekleyebilir. Ayrıca, yeterli uyku almak, stresten kaçınmak, düzenli egzersiz yapmak da hafıza üzerinde olumlu etkiler yapabilir” ifadelerini kullandı.

YETERLİ UYKUYA ÖNEM GÖSTERİLMELİ

Uykunun hafıza için önemine değinen Prof. Dr. Gül, “Uyku, hafıza kuvvetlendirmek için kritik bir rol oynar. Uyku sırasında beyin, hafızadaki bilgileri işler, düzenler ve güçlendirir. Yeterli uyku almak, öğrenilen bilgilerin uzun süreli hafızada kalmasına yardımcı olabilir. Uykusuzluk ise konsantrasyonu azaltabilir ve hafıza performansını olumsuz etkileyebilir” dedi.

B12 VİTAMİNİ HAFIZADA OLUMLU ETKİLER GÖSTERİR

Son olarak hangi vitaminlerin hafızaya iyi geldiğini anlatan Prof. Dr. Gül, şu bilgileri paylaştı:

“Bazı vitaminler hafızayı kuvvetlendirebilir. Özellikle B grubu vitaminleri, özellikle B6, B9 (folik asit) ve B12 vitaminleri, sinir sistemi fonksiyonlarını destekler ve hafıza üzerinde olumlu etkiler yapabilir. Ayrıca, antioksidan özelliklere sahip C ve E vitaminleri de beyin sağlığını koruyabilir. Bu vitaminleri içeren besinleri düzenli olarak tüketmek hafıza fonksiyonunu destekleyebilir.”

Kaynak: Demirören Haber Ajansı / Sağlık

En az 10 karakter gerekli


HIZLI YORUM YAP
deneme bonusudedektifdeneme bonusu veren sitelerfixbetfixbetmatadorbethukuk forumDijital Pazarlama Ajansıonline itibargaziantep escort bayangaziantep bayan escorthaberankara laptop alım satım